Magas vérnyomás és autogén tréning, Magas vérnyomás - Gyengési László - pszichológus


Lazítás és szépülés Aki egyaránt jót szeretne tenni a testével, a lelkével és a szellemével, annak melegen ajánlható az autogén tréning. A lazításnak ez a módszere a legalkalmasabb mai, gyors ritmust diktáló életünkben, amikor rövid idő alatt akarjuk lebontani a stresszt és megtalálni a belső nyugalmat.

vélemények a lemez hipertóniájáról

Számos vizsgálat bizonyította be, hogy az autogén tréning kiváló módszer alvászavarok, szorongás- és pánikrohamok, magas vérnyomás, migrén és számos más bántalom esetén. A mély relaxáció állapotában hatékonyak a pozitív szuggesztiók Teljesen nyugodt és laza vagyok. A testem kellemesen elnehezedett.

Autogén tréning

A testem kellemesen meleg. A légzésem nyugodt és egyenletes. A szívem nyugodtan és egyenletesen ver. A napfonatom kellemesen meleg.

terpentin magas vérnyomás ellen

A homlokom kellemesen hűvös. Az autogén tréning során alkalmazott mondatok hozzásegítik az embert ahhoz, hogy testileg ellazuljon és megtalálja a belső nyugalmat.

orrvérzés és magas vérnyomás

Az egész testben elárad a melegség és a nyugalom érzése. Ennek a módszernek a lényege, hogy gyakorlója a paraszimpatikus idegrendszerre gyakorol hatást, arra, amelyet elvben nem tudunk az akaratunkkal befolyásolni.

vörös orcák magas vérnyomás

Ez a jótékony hatás pedig valamennyi szinten érvényesül. Honnan jön az autogén tréning? Johannes Heinrich Schulz professzor találmánya. A professzor ban mutatta be először a hipnózisból kifejlesztett eljárást, és ben Az autogén tréning című könyvében mindenki számára hozzáférhetővé tette.

Autogén tréning - a koncentrált önellazítás

Az autogén kifejezés arra utal, hogy a hipnózissal szemben itt nem valaki más segítségével érhető el magas vérnyomás és autogén tréning lazítás vagy a hipnotikus állapot, a gen, hanem mindenki maga képes ezt előidézni auto. Ezért találkozhatunk ebben az összefüggésben az önhipnózis vagy az autoszuggesztió kifejezéssel is.

gyógynövény, amelyet magas vérnyomás esetén alkalmaznak

A kezdeti időkben az autogén tréninget német jóga néven is emlegették. A légzéssel végzett munka, a testi ellazulás megtanulása és a szellem befolyásolása semmiképpen  sem a modern idők találmánya. Forrásai az ősi kultúrák tudásában találhatók fel, legyen szó bár jógáról vagy sámántáncról, buddhista meditációs technikáról vagy önhipnózisról, abban a formájában, ahogyan a régi egyiptomiak ismerték.

cirkadián ritmusok és magas vérnyomás

A tudattalanba több út is vezet. Schutz professzor az autogén tréninghez szükséges tudásanyagot a múlt század as éveiben gyűjtötte össze. Akkoriban egy berlini hipnózisambulancián dolgozott, és a hipnózis során bekövetkezett mély relaxációnak a testre gyakorolt hatását kutatta.

Napjaink népszerű relaxációs módszere, az autogén tréning

Megkérdezte a pácienseit, a hipnózis során mely testi reakciót figyelték meg a leggyakrabban. Ez pedig a nehéz érzés és a melegség érzete volt, azok tehát, amelyek azután az autogén tréningben is a legfontosabb szerephez jutottak.

Az autogén tréning betegségmegelőzésre éppúgy ajánlható, mint a betegségek tüneteinek enyhítésére. Mindenki megtanulhatja és maga gyakorolhatja Az autoszuggesztió mint terápiás módszer akkoriban már igen ismert volt, hála a francia patikusnak, Emile Coué-nak, aki az as évektől végigtúrázta a módszerével Európa nagyvárosait.

Médiaajánlat Kedves Látogatóink! Finanszírozási nehézségeink szponzor híján — 15 éves működés után — bennünket is arra kényszerítenek, hogy fogjuk vissza a tempót.

Coué legfontosabb mondata, amit beleprogramozott a tanítványaiba, így hangzott: Mindennap, minden tekintetben egyre jobban és jobban érzem magam. Schultz esetében kezdettől fogva gyorsan megtanulható és könnyen alkalmazható pszichoterápiás módszerről volt szó.

Relaxáció a hétköznapokban - Az autogén tréning módszere és alkalmazása

Fontos volt, hogy az orvosok alaposabb pszichiátriai képzettség nélkül is továbbadhassák a pácienseiknek, hogy az emberek ennek segítségével jobban tudjanak alkalmazkodni a modern világ kihívásaihoz.

A módszer kapóra jött az akkori mondban népszerű célok megvalósításában is: a teljesítmény növelése, pontosság a munkahelyen és a nép egészségének megőrzése. Gyors lazítás stresszhelyzetben lévők számára Manapság gyakorta nincsen idő arra, hogy valóban meditáljunk és befelé forduljunk, ilyen módon érve el önmagunk megváltoztatását és a spirituális fejlődést.

Kik számára ajánlott és kiknek nem?

Erre általában inkább egy későbbi életszakaszban nyílik lehetőség, amikor az ember már nyugdíjas és a gyerekei is felnőttek már. Magas vérnyomás és autogén tréning munkahelyi és családi problémákkal, rohanással terhelt mindennapokban olyan módszerre van szükségünk, amellyel gyorsan és megbízhatóan elérhetjük az ellazult állapotot.

Autogén tréning Felnőtteknek

A tudattalan felé vezető utat a trenszszerű táncok vagy a buddhista meditációs technikák is megnyithatják Ekkor kerül a képbe az autogén tréning. Bár ma már nem áll annyira riválisok nélkül, mint száz évvel ezelőtt, alapvetően jellemző rá mindaz, ami sok más relaxációs technikára: izomlazítás, javuló vérellátás, nyugodt légzés, egyenletes szívverés, tiszta fej.

És ami még fontosabb: a testbe befelé való figyelés és a testi folyamatok tudatos megélése lehetővé teszi, hogy kikapcsoljuk a zavaró gondolatokat és megkönnyítsük az átjárást a tudattalanba.

Vérnyomáscsökkentés az elme segítségével

Maga a tréning még mindig az alapján az alapséma alapján történik, amit J. Schultz kifejlesztett. A testi ellazulás egyfajta önhipnózis révén áll elő: a tréningező elképzeli, éppen mi történik a testében.

  1. Magas vérnyomás Melyek azok a személyiségjegyek, amelyek különösképpen hajlamosítanak magas vérnyomásra?
  2. Napjaink népszerű relaxációs módszere, az autogén tréning Mi az autogén tréning?
  3. Mi a magas vérnyomás és hogyan kell kezelni a tüneteit
  4. Mágia és magas vérnyomás
  5. Hogyan végezzük az autogén tréninget? – Natúrsziget
  6. Jövőbeli hipertónia- és a diabétesz-kezelési módok Tudományosan igazolt, hogy a relaxációs válasz — a menekülj-vagy-harcolj stresszválasz fiziológiai és pszichológiai ellentéte — kiváltható relaxációs technikákkal, pl.